Vi på Vallen

Här tänkte vi lägga in lite bilder och skriva om vad vi har för oss här på Haverövallen. Lämna gärna kommentarer.

(under inläggen, där det visas antal kommentarer... klicka där,
för att lämna kommentar)




lördag 10 april 2010

VårFlyttning

Nyligen hemkommen efter ett huggpass i skogen, jag är osäker på om jag alls bör lägga mig till natten, kroppen känns som en välknådad köttbulle. De som jobbade i skogen förr hade nog en fysik som ej går att finna idag ..men jag har trots allt den lustiga egenheten att jag blir pigg av detta "slitgöra", det är samma visa om jag varit och traskat på myrarna på jakt efter någon tjäder och  rimligen borde vara sugen på ryggläge...nähä.. då blir jag pigg som en talgoxe om våren...det känns nästan som nån adrenalingrej, kombinationen av ansträngning och friskluft. Saven har redan börjat stiga i björkarna märker man, trädstorlekar som man flyttade "relativt" lätt på vintern, ställer nu till med stora problem...apropå flyttning så går fjälltåget vidare med obruten intensitet...bilar å` skotrar på väg västerut fulla av förhoppningar och bilar å`skotrar på väg hem igen...förmodligen ganska nöjda...

Lev väl i Vårsolen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar